PROTECTA u Nišu organizovala kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“

I ove godine je u Srbiji organizovan Nacionalni dan davanja, 9. oktobra, na dan rođenja našeg velikog naučnika i humaniste Mihajla Pupina. Ove godine je ovaj dan potpuno posvećen donacijama hrane i podržan je kroz nacionalnu kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Sve donacije u hrani, koje su prikupljene kroz inicijative uoči i nakon Nacionalnog dana davanja, su namenjene za pakete osnovnih životnih namirnica koje se doniraju najugorženijim građanima, organizacijama, institucijama. Ovu kampanju je ove godine podržala i kompanija LIDL i aktivnosti se sinhronizovano sprovode u subotu i nedelju 9. i 10. oktobra u svim njihovim objektima u Nišu, Beogradu, Šapcu, Novom Sadu, Kragujevcu i Zaječaru.

Kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“ organizovanu u okviru Nacionalnog dana davanja u Nišu podržavaju i PROTECTA i Banka Hrane Niš, u partnerstvu sa organizacijom SOS dečja sela.

Volonteri PROTECTA-e, Banke Hrane Niš i SOS dečja sela u subotu i nedelju 9. i 10. oktobra u okviru prodavnice LIDL na Vizantijskom bulevaru u Nišu pozivaju građane da doniraju hranu za najugroženije Nišlije i podrže akciju. Volonteri PROTECTA-e uključeni u ovu akciju su aktivisti sa projekta „Osnaženi – Ohrabreni – Ujedinjeni protiv predrasuda“ koji se realizuje uz pomoć IOM-a.

Svi potrošači koji žele da podrže ovu akciju i doniraju hranu mogu da kupe prehranbene namirnice u Lidlu i ostave ih na označeno mesto. Na kraju ovog humanitarnog vikenda, sve prikupljene namirnice na ovoj lokaciji organizacije PROTECTA, Banka Hrane Niš  i SOS dečja sela doniraju najugroženijima. Hrana prikupljena u subotu se donira udruženju Devet  Jugovića iz Niša čiji članovi imaju tri i više dece, a hrana prikupljena u nedelju se donira članovima Udruženja osoba sa mentalnim invaliditetom MNRO i Udruženju osoba sa Daunovim sindromom.

Šta je kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“?

Sa ciljem da poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, ali i da doprinese unapređenju praksi koje će podstaći povećanje donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo  pokrenula je 23. avgusta kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Kampanja, koja će trajati do sredine novembra ove godine, obuhvata niz akcija doniranja hrane povodom „Nacionalnog dana davanja“, koji se već tradicionalno održava 9. oktobra.

U Srbiji, na granici apsolutnog siromaštva živi sedam odsto stanovništva, odnosno, gotovo pola miliona ljudi. U riziku od siromaštva je gotovo četvrtina populacije (23,2%). Mnogi od ovih građana Srbije zavise od donacija hrane koje su trenutno nedovoljne, dok se prema procenama u Srbiji dnevno baca dva miliona kilograma hrane.  Uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji. Rešenje ovog problema je u bližoj saradnji svih uključenih aktera.